A fost CPM. Acum e CPC. Urmeaza doar CPA?

Acum cativa ani, daca doreai sa faci o campanie publicitara online, sistemul de plata cel mai folosit era CPM (cost per 1000 de afisari). Treaba a functionat foarte bine, in special pentru site-urile care aveau trafic. Preturile erau intre 1 si 10 euro / 1000 de afisari ale unui banner. Un site decent, cu 50k de afisari pe zi, putea sa castige chiar si cateva sute de euro pe zi.

cpa-blocks3Campaniile CPM avantajau clar site-urile pe care se facea publicitate. Un lucru era sigur: site-ul lua banii indiferent daca produsele promovate se vindeau sau daca erau macar oameni interesati sa dea un click.

De cand a intrat Google pe piata din Romania, si de cand Facebook a crescut foarte mult, cea mai populara forma de plata pentru campaniile online este acum CPC (cost per click). Practic, daca doresti sa iti faci publicitate la un produs, platesti doar click-urile care sunt date pe bannere. Nu pot sa zic ca acest lucru este rau, dar, daca ne gandim bine, ce vina are site-ul unde este afisat bannerul daca grafica sau mesajul bannerului este unul prost si nu atrage click-uri? In Romania exista multi care doresc sa isi faca publicitate in sistem CPC, dar ei urmaresc un singru lucru: branding.

Companiile mari au gasit totusi solutia la problema branding-ului mascat sub forma de CPC. In momentul in care o campanie de bannere nu performeaza, aceasta este automat dezactivata din sistem. Acest lucru se intampla insa foarte rar deoarece aceste companii au o multime de informatii despre utilizatori si ofera reclamele extrem de tintite. Chiar daca un banner sau un mesaj sunt facute pentru branding si nu au butoane de call-to-action, acestea sunt afisate doar celor interesati, iar ratele de click sunt mult mai mari in comparatie cu un site clasic care afiseaza bannerul tuturor utilizatorilor.

In campaniile CPC targetarea este cheia succesului!

In ultimul an, multi dintre clientii de publicitate online au inceput sa se indrepte catre CPA (cost per action). Practic, acestia nu mai sunt de acord sa plateasca pentru publicitate, ci doar pentru rezultate concrete. Un rezultat poate fi o inregistrare pe site, o abonare la newsletter, sau o vanzare a unui produs. Pentru ca totul sa fie transparent, au aparut cateva sisteme de tracking ale click-urilor si utilizatorilor: 2parale.ro, pofitshare.ro. Sunt avantaje clare pentru advertiseri in acest sistem, deoarece acestia nu mai irosesc niciun ban pe promovare. Ei platesc doar un comision din vanzarea inregistrata, comision pe care l-au adaugat in pretul produsului/serviciului.

targetDetinatorii de site-uri trebuie sa aleaga cu mare grija campaniile pe care sa le promoveze. Ei trebuie sa isi cunoasca foarte bine utilizatorii pentru a putea sa le ofere reclame targetate si sa ii convinga sa cumpere produsele promovate.

Desi in campaniile CPA observ mult mai multe avantaje pentru cei care cumpara publicitate, exista totusi si cateva avantaje pentru publisheri. Unul dintre ele este acela ca el poate promova produsele si printr-un simplu link intr-un articol, sau il poate promova pe pagina de Facebook, prin , etc.

Acum mai sunt advertiseri care platesc in sistem CPM doar prin intermediul regiilor de publicitate pentru campanii speciale (care nu sunt inca oferite de Google). Pentru campaniile standard, din ce in ce mai multi advertiseri se indreapta catre CPA.

Optimizati campaniile pentru a fi performante!

 

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vrei sa primesti noutati?

Cel mult un email pe saptamana.

Adresa ta de email va fi in siguranta.