Daca doresti sa iti promovezi imaginea, sa anunti o oferta speciala, sa-ti fidelizezi clientii sau sa atragi unii noi, promovarea online este cea mai eficienta modalitate.
Alege-ti o agentie pentru promovarea online
Inainte de a da startul unei noi campanii de promovare online trebuie sa discuti, sa schitezi si sa agreezi impreuna cu agentia aleasa de tine care este obiectivul campaniei. In functie de obiectivul stabilit si de tipul de activitate al firmei tale, agentia ta te va consilia in alegerea celui mai bun mix de publicitate online (display, search, social media, etc.). Experienta agentiei in astfel de proiecte si buna sa cunoastere a domeniului si pietei, aduse in colaborare cu firma ta, pot face diferenta intre un plan cu rezultate medii si un succes pe termen lung.
Dupa ce ai stabilit impreuna cu agentia care este obiectivul campaniei, trebuie sa alegi canalele prin care te vei promova, bugetul alocat si distribuirea acestuia pe diferitele medii de promovare. Nu uita sa iti stabilesti si care este durata campaniei. Inainte de a demara campania asigura-te ca tu si agentia ati agreat setul de indicatori de performanta (nr. de click-uri, rata de conversie, CPC-ul, CPA-ul, etc.) si modul in care acestia vor fi monitorizati si raportati. Agentia se va ocupa de toata treaba, dar este foarte important sa te uiti si tu constant peste rapoarte.
Promoveaza-te pe Google Adwords
In acest moment, reteaua care iti ofera cea mai mare acoperire online este Google Adwords. 70% din activitatea online incepe pe pagina de cautare Google, iar peste 50% dintre consumatorii din Romania cauta informatii pe Google inainte de a achizitiona un produs. Acest tip de promovare online este unul foarte eficient. De asemenea, pentru cei care nu sunt pe deplini convinsi de eficienta promovarii prin Adwords, agentia ta iti poate oferi bonus pana la 250 lei pentru prima ta campanie. Intreaba-i cum poti primi acest bonus.
Daca in mix-ul tau de publicitate ai inclus si Google Adwords, trebuie sa iti alegi cele mai bune cuvinte cheie pentru care doresti sa apara reclama ta. Acesta este un pas foarte important. Cu cat cuvintele cheie alese de tine sunt mai specifice, cu atat rata de conversie va fi mai mare. Incearca sa eviti alegerea de cuvinte cheie generale si axeaza-te pe fraze si cuvinte cheie complexe. Consulta-te cu agentia ta inainte de a alege cuvintele cheie. In plus, iti recomand sa alegi si cateva cuvinte cheie negative pentru a fi sigur ca utilizatorii nu ajung pe site-ul tau din greseala.
Daca ai ales cuvintele cheie, acum este momentul sa rafinezi parametrii campaniei tale, astfel incat rezultatele sa atinga asteptarile tale. Din acest moment, iti recomand sa oferi agentiei controlul total deoarece aceasta are o experienta mult mai mare in promovarea online. Aceasta va realiza si te va ajuta cu urmatoarele:
- redactarea anunturilor (text, imagine, etc) si alegerea dispozitivelor pe care vor fi afisate (PC, telefon, tableta);
- recomandari privind pagina de destinatie a anunturilor de pe site-ul tau;
- alegerea intervalului orar si segmentarea geografica pe baza carora vor fi afisate anunturile tale;
- optiuni privind tipul de licitare (CPC, CPM, CPA)
- extensii de locatie, sitelink-uri, extensii de apel, etc.
Modalitatile de optimizare ale unei campanii sunt numeroase. Utilizarea instrumentelor disponibile intr-un mix echilibrat va creste performanta campaniei tale si, implicit, eficienta bugetului investit.
Masoara constant performantele
Pentru a avea o imagine completa a modului in care decurge campania, iti recomand sa urmaresti constant parametrii din Google Analitycs pentru a vedea comportamentul utilizatorilor tai. Vei vedea numarul de vizitatori, timpul petrecut de acestia pe site-ul tau, relavanta continutului (in functie de numarul de pagini vizualizate), proportia clientilor care revin, traseul unui client de la prima accesare pana la realizarea unei conversii.
Dupa ce campania ta este in desfasurare, monitorizeaza performanta timp de cateva saptamani, si impreuna cu agentia veti putea decide sa aplicati diferite modificari pentru optimizarea campaniei si cresterea rezultatelor. Investitia ta in aceasta perioada este cheia unei promovari din ce in ce mai aproape de clientii tai, existenti si potentiali, si de nevoile acestora. Este important sa acorzi campaniei tale cele mai bune premize inca de la inceput (inclusiv un buget bine dimensionat) astfel incat datele obtinute sa fie cat mai reprezentative pentru strategia ta pe termen mediu si lung.
Optimizeaza campaniile
Dupa ce campania ta a ajuns la o anumita “maturitate” (nr. de click-uri, conversii, etc.) este momentul ca agentia sa intervina pentru a optimiza contul tau Adwords prin:
- restructurarea campaniei (grupuri de anunturi, cuvinte cheie, etc)
- editarea sau rescrierea anunturilor tale, pentru a fi cat mai relevante si convingatoare pentru clientii care te cauta;
- ajustarea cuvintelor cheie si a sumelor licitate pe anunt, astfel incat tu sa apari in cele mai bune momente si pentru cautarile apropiate de oferta ta;
Aceste optimizari pot fi evaluate si prin monitorizarea unor metrici cheie, strans legat de obiectivul campaniei, precum impactul asupra numarului de click-uri, ratei de conversie, scorul de calitate, costul pe conversie, etc.
Optimizeaza site-ul
Clientii atrasi pe site-ul tau prin intermediul promovarii online se asteapta sa gaseasca rapid si usor continutul pe care-l cautau. Pentru a obtine cele mai bune rezultate este esential ca pagina de sosire (landing page) sa fie optimizata pentru cerintele campaniei (ex. procesul de achizitie si plata trebuie sa fie vizibile imediat si usor de parcurs). Iti recomand sa testezi impreuna cu agentia ta cel putin 2 tipuri de pagini de sosire pentru a putea alege pe cea mai buna.
Nu in ultimul rand, iti recomand sa alegi o agentie partenera care are cel putin un om certificat Google Adwords.