La plimbare cu bicicleta prin Washington DC

Fiind un oras apropiat de locul in care ne petrecem vara, era imposibil sa nu il vizitam. Intr-o zi am inchiriat o masina si am plecat spre Washington DC. Am ajuns acolo in jurul orei 1 PM. Dupa o ora de cautat loc de parcare, la indicatia unui prieten, am gasit o strada (Ohio Dr SW) unde parcarea este gratuita. Orasul are foarte multe locuri de parcare (si libere), dar pentru majoritatea iti trebuie un permis special care se ofera doar celor cu domiciliul in oras.

Fix peste drum de locul unde am parcat am observat un centru de inchirieri biciclete. Ne-am interesat rapid cum functioneaza sistemul si am vazut ca este unul foarte bine gandit. Taxa de membru pentru 24 de ore este $8 iar apoi esti taxat in functie de perioada cat folosesti bicicleta. De exemplu, intre 30-60 minute, suma pe care trebuie sa o platesti in plus este de $2. Partea interesanta este ca daca returnezi bicicleta la alt centru din oras in mai putin de 30 de min., nu trebuie sa platesti nimic (peste taxa de membru). Noi asa am procedat toata ziua :)

Este un mod excelent si rapid de a vizita acest oras plin de istorie. Surprinzator este ca nu interactionezi cu niciun om la inchirierea bicicletelor, tot procesul fiind automat. Ai nevoie doar de un card bancar valid.

Folosind aplicatia Spotcycle poti vedea in timp real cate biciclete si cate slot-uri sunt disponibile la fiecare centru de inchiriere. De asemenea, aplicatia are si o harta cu toate centrele de inchiriere dar si cu obiectivele turistice. O puteti folosi pe post de GPS.

Obiectivele pe care noi le-am vizitat in Washington au fost urmatoarele:

lincoln-memorialLincoln Memorial
Primul obiectiv pe care l-am vizitat. Este foarte impresionanta statuia lui Abraham Lincoln, al 16-lea presedinte al Statelor Unite ale Americii. Desi noi am vizitat Washington-ul intr-o zi de luni, erau foarte multi turisti. Nu vreau sa imi imaginez cat de aglomerat este in weekend. Statuia  este in interiorul unei cladiri cu 36 de coloane care simbolizeaza numarul de state ale USA de pe vremea presedentiei lui Lincoln. Peretii sunt inscriptionati cu anumite discursuri ale presedintelui american, iar statuia care il reprezinta este una foarte impunatoare, avand o inaltime de aprox. 6 metri.

National Mall
national-mallEste un parc national care se intinde intre Lincoln Memorial si United States Capitol, iar in mijlocul acestui parc se afla Washington Monument. Conform Wikipedia, peste 24 de milioane de oameni viziteaza anual acest parc si obiectivele turistice care se afla in apropierea lui.

Washington Monument
Este cel mai reprezentativ obiectiv turistic al orasului si este vizibil aproape din orice colt. Noi l-am observat inca de pe highway. Acest monument a fost construit in memoria primului presedinte al Statelor Unite. De asemenea, acesta este cea mai inalta structura din roca (granit, marmura si gnais) si este cel mai inalt obelisc din lume (170 m).

national-war-ii-monumentNational World War II Memorial
Monument se afla intre Lincoln Memorial si Washington Monument si este format din 56 de piloni, fiecare reprezentand cate un stat american, iar in centru se afla o fantana arteziana. Este o zona foarte frumoasa in care te poti racori putin.

air-and-space-museumNational Air and Space Museum
Este un muzeu care pe mine m-a fascinat foarte mult. In acest muzeu sunt expuse primele avioane construite vreodata, motoare cu reactie si chiar cabina avionului prezidential al lui JFK. Intr-o alta parte sunt expuse primele nave spatiale, sateliti si capsule. Este foarte interesant sa le observi de aproape. Este cea mai mare colectie de avioane si nave spatiale din lume. Mie unul mi-a placut extrem de mult acest muzeu si il recomand tuturor oamenilor pasionati de tehnica, si nu numai.

korean-warKorean War Veterans Monument
Acest monument comemoreaza sacrificiile a peste 5.8 milioane de americani care au servit armata in timpul razboiului de 3 ani din Koreea. Este format dintr-un triunghi in care se afla statuile a 19 soldati. Cand privesti zidul alaturat, reflexiile statuilor par a fi in numar de 38. Triunghiul se terminta intr-un cerc in care se afla o piscina de comemorare, de 9 m diametru. Pe zidul de langa piscina se poate citi un simplu dar terifiant mesaj: Freedom is not free.

usa-capitolUnited States Capitol
Este o cladire care serveste ca sediu al guvernului pentru Congresul Statelor Unite ale Americii, ramura legislativa a guvernului federal al Statelor Unite ale Americii. Aceasta se afla in varful colinei numita Capitol Hill, in partea vestica a National Mall. In momentul in care noi l-am vizitat, era in renovare. Totusi, este un obiectiv destul de impresionant si este foarte placut sa va relaxati pe gazonul din fata lui, la umbra copacilor.

White House
Desi este cea mai faimoasa casa din lume si am vazut o multime de poze cu ea, ma asteptam sa fie foarte mare si impunatoare. Nici pe departe. Este interesanta si mi-a placut foarte mult amplasarea ei in centrul orasului. In rest, personal mi s-a parut cel mai putin interesant obiectiv din acest oras, dar cel mai bine pazit.

fbiFBI Building
Mergand cu bicicletele prin oras, fara un plan anume, am ajuns la un moment dat in fata cladirii centrale a FBI.

Pe langa aceste principale obiective turistice mai sunt multe altele interesante dar, o singura zi petrecuta in acest oras este prea putin.

Daca aveti timp, puteti vizita si: Union Station, Turnul vechi al Postei, Tudor Palace, Treptele spaniole, Treptele Exorcistului, Memorialul Jefferson, ZOO, Parcul Lafayette, Parcul Deontologic National, Old Stone House, Newseum, Muzeul si Gradina cu Sculpturi Hirshhorn, Muzeul National de Istorie Naturala, Muzeul National de Arta Africana, etc. Vezi multe alte obiective turistice in link-ul acesta.

Este un oras extrem de frumos si va recomand sa il vizitati. Spor la pedalat!